IBM Knowledge Center
This article is written in Englsih and Portuguese (original version here)
Este artigo está escrito em Inglês e Português (versão original aqui)
English version
IBM already announced this, at least on this post from the IBM Technical Content blog,
but I think it's appropriate to mention it here. The traditional
Infocenters, which are the standard IBM documentation online sites, will
be discontinued in a near future.
IBM has replaced all the
InfoCenters (one for each product/version) by a centralized site that
contains all the documentation for all product/versions. This new site
is the IBM Knowledge Center.
What
does it mean for us, the users? Not much... it means we'll have to
update our links, or better saying, changing several links into just one
where we can easily browse the product/versions.
But the new site
tries to improve on something that was already introduced into the
Infocenters: It will adapt to you and to your needs provided you "login"
to the site with your ibm.com user credentials.
IBM Knowledge Center will allow you to:
- search more effectively
- create your own bookmarks
- share the content through email or social networks
- export content in PDF format
- add comments
- provide feedback to IBM
- Having all Infocenters in a single interface brings simplicity and easier management
- The benefits of introducing a functionality will be available to all products/versions
- Better customer interaction
The date for retirement of the Infocenters is yet to be announced, but I urge you to addopt Knownledge Center. You'll notice it works faster than Infocenters and after the initial adaptation period (to get used to the slightly different interface) you'll notice it's better than the previous interfaces. For detailed information, please check the Chat with the Labs webcast about this topic, available at:
https://www.ibm.com/developerworks/community/wikis/home?lang=en_US#!/wiki/Informix+Chat+With+the+Lab/page/Welcome
Versão Portuguesa
A IBM já anunciou isto, pelo menos neste artigo do blog IBM Technical Content, mas penso que é apropriado referi-lo também aqui. Os tradicionais Infocenters, que são os sites de documentação online serão descontinuados num futuro próximo.
A IBM substitui-o todos os Infocenters (um para cada versão de cada produto) por um sitio centralizado que contém toda a documentação de todos os produtos e versões. O novo site é o IBM Knowledge Center.
O que é que isto significa para todos nós, utilizadores? Não muito.... Significa que teremos de atualizar os nossos links, ou dizendo melhor, mudar vários links para um único onde podemos facilmente percorrer as várias versões dos produtos. Mas o novo site tenta melhorar algo que já tinha sido introduzido nos Infocenters: Tenta adaptar-se a si e às suas necessidades, desde que se autentique com as suas credenciais de ibm.com.
O IBM Knowledge Center permite-lhe:
- Efetuar pesquisas de forma mais eficaz
- Criar os seus próprios marcadores ou apontadores para zonas da documentação
- Partilhar os conteúdos por emaili e/ou redes sociais
- Exportar os conteúdos em PDF
- Adicionar comentários
- Dar feedback à IBM
- Ter todos os Infocenters numa única interface traduz-se em simplicidade e gestão mais eficiente
- Os benefícios de introduzir uma nova funcionalidade ficarão disponíveis para todos os produtos e versões
- Uma melhor interação com os clientes
A data para se descontinuar os InfoCenters ainda não está definida (tanto quanto julgo saber), mas sugiro que adopte desde já o Knowledge Center.. Verá que funciona mais rápido que os Infocenters e logo após a adaptação inicial, verá que é melhor que a interface antiga. Para mais detalhes, por favor consulte o webcast sobre este tema disponível na página dos Chat With the Labs, no seguinte endereço::
https://www.ibm.com/developerworks/community/wikis/home?lang=en_US#!/wiki/Informix+Chat+With+the+Lab/page/Welcome
No comments:
Post a Comment